Monday 30 October 2017

Forex order flow handelsstrategi


Tråd Order Flow Trading. Vad är Order Flow Trading och vad det inte är. Vad är Order Flow Trading och vad det inte är. Ordering Flow Trading är en term som kan skapa mycket förvirring Vissa tror att det handlar direkt från flödesinformation Från banker info som bara en liten krets av människor har tillgång till och de säkert vann inte dela den på internet, vissa tycker att det är tejpavläsning och vissa att det bara är en annan form av prisåtgärder. Det finns ingen tydlig definition och i Slutet är alla ovan nämnda metoder baserade på förväntan på framtida orderflöde på marknaderna. Hur jag ser det är att OFT är en tankegång. Istället för att bara leta efter tekniska mönster går vi ett steg framåt och funderar på vad andra marknadsaktörer kan göra Det är all rädsla och girighet på marknaderna och vi kan se detta varje dag på marknaden. Det är stor förändring för nybörjare, särskilt de som tidigare endast använt teknisk analys. Men som alla andra aktiviteter blir det lättare med tiden och du börjar v Visa marknaden med helt olika ögon Du är medveten om hur priset rör sig, på vilket sätt det rör sig inte lika bra som bankflödesinformation, men PA ger lite bra insikter, din kunskap om andra deltagare hjälper dig att undvika vanliga misstag och slutligen din kunskap Om marknadsinflytande kommer att hjälpa dig att kombinera allt detta och utnyttja dessa möjligheter i live trading. Man kan argumentera mycket om termen OFT, men för mig är det ett sätt att tänka på ett annat tillvägagångssätt på marknaderna än de vanliga, inte Något som är begränsat till en viss metod, jag har ingen privat bankflödesinformation, men min kunskap om marknadens mikrostruktur och andra marknadsaktörer ger mig en kant på marknaderna. Hur gick jag in i det jag hittade en tråd på en annan valuta Forum från användaren Darkstar som nämnde OFT Det såg ganska komplicerat ut och även efter att ha läst hela tråden gjorde det inte för mycket för mig. Jag hittade sedan sin hemsida senare och köpte sin bok, jag don T vill bli anklagad för att marknadsföra här något, så ingen länk, men en snabb Google-sökning efter orderflödeshandel darkstar eller bokens titel - Order Flow Trading for Fun and Profit ska göra det Det har ett mycket högt pris för en bok , Men det förändrade mycket för mig och det var en vändpunkt för min handels karriär. Chattrummet är lite oorganiserat ibland, men det finns några bra handlare där villiga att hjälpa. Forumet är tyvärr nästan dött, en annan anledning till att jag valde BabyPips Som plattform för min tråd Återigen vill jag inte marknadsföra här någonting, jag tycker bara att det är rättvist Jag delar hur jag upptäckte OFT och ger andra möjligheter att kolla källan där jag lärde mig Det finns trots allt också några gratis Materialet är tillgängligt om det. Vad är stegen för att lära av OFT. Läs om marknadsmikrostruktur hur prisförändring, typ av order, likviditet etc. Läs om de andra marknadsdeltagarnas reklamfilmer, bankförhandlare, riktiga pengar, suveräner, stora spekulanter. Exploitera marknaden ineff Iciencies. I kommer att täcka olika ämnen i de kommande artiklarna och gå gradvis från steg 1 till steg 3. Senast redigerad av Dali 02-24-2013 kl 03 25 PM. Join Datum Okt 2011 Plats Bergen, Norge Inlägg 456.Blue teckensnitt ser mäktigt ut Bekant Alla bästa kompis Kunskapsdelning är mycket välkommen här. Håller ögonen på dina framsteg. Join Datum Nov 2011 Inlägg 398.All det bästa Hoppet här tråden vann t bli stängd som den tidigare s. Join Datum Okt 2012 Inlägg 90. Intressant tråd Subscribing. Join Date Jan 2013 Inlägg 108. Typ av beställningar och hur prisändringar. Typ av order och hur prisändringar. I den här artikeln kommer jag att täcka de tre huvudsakliga typerna av order som används i handel och hur prisändringar vi tar Titta på vad som verkligen händer och vad rör sig om pris. Först och främst finns termen likviditet. Om du vill köpa en tillgång behöver du någon att sälja den till dig. Du söker därför likviditet. Samma sak gäller om du är en Säljare, du letar efter en köpare för att ta den tillgång du vill Sälja Ett bud är en gränsorder att köpa en tillgång till ett visst pris bättre än den nuvarande marknadsräntan och ett erbjudande är en gränsorder att sälja en tillgång till det bestämda priset bättre än den nuvarande marknadsräntan. Bud och erbjudanden gör likviditet på en marknad , De ger det till deltagare som handlar via marknadsordningar. Likviditet är en mycket viktig faktor i handeln, särskilt för stora handlare. Ju mer likvida en marknad är desto mer kommer det att locka till sig andra handlare. Stora handlare kan inte bara tänka på hur mycket priset kommer att röra sig , Men också hur de kommer ut ur sin handel när tiden har kommit. Det här är inte ett problem för oss näringsidkare men definitivt en viktig faktor för dem som handlar stora summor pengar. Marknadsorder förbrukar likviditet som tillhandahålls av gränsen order. De är order Utfärdad för att köpa sälja en specifik tillgång till det aktuella marknadspriset. En köpemarknadsorder kommer att fyllas mot det bästa erbjudandet och en försäljningsorderföljd kommer att fyllas mot det bästa tillgängliga erbjudandet på marknaden. Y från marknaden som den deltagare som emitterar dem vill handla omedelbart och äter tillgänglig likviditet via gränsvärden. Limiteringar ger likviditet eftersom de ger andra handlare möjlighet att handla mot dem Om jag lämnar 1 miljon köp köpbegränsningsorder på 1 31000 För EUR USD ger jag likviditet till andra deltagare som vill sälja på marknaden till det här priset. De kallas gränsvärden eftersom de inte kan fyllas till ett pris som är värre än vad som anges. Det innebär att mitt bud på 1 31000 kan fyllas AT eller under det positiva släppet Räntan, men inte ovan. Betalningsböcker eller DOM Marknadsdjup används mestadels i Futures trading, eftersom valutamarknaden saknar aggregerad volymdata Exempel. I denna tillgång har vi inga order på 44 och 45, vilket innebär att du för närvarande kan Köpa på 46 det bästa tillgängliga erbjudandet och sälja till 43 det bästa tillgängliga budet Om jag bestämmer 45 är ett bra pris att sälja på och utfärda ett erbjudande i den takten kommer spridningen att minska och köpare kommer att kunna köpa från mig vid 45 Belopp I Erbjudande att sälja Låt oss säga att det är en otålig köpare som flyttar sina bud till 44 Han kommer återigen minska spridningen och nu kan säljare säljas till ett bättre pris än tidigare Orderboken ser nu ut som denna. Hur prisförändringar sker. Scenario 1 Trader A köper 20 kontrakt på tillgången på marknaden Orderboken ovan visar den tillgängliga likviditeten och det är synligt att han inte fylls på 45 eftersom det inte finns tillräckligt med likviditet. Han kommer att fyllas enligt följande 10 vid 45, 8 vid 46 och 2 vid 47 När han förbrukade ALL likviditet vid 45 och 46 kommer orderboken nu att se ut så här. Orderboken kommer att vara så långt tills det finns nya bud skapade under 47 ELLER det finns ännu mer köp till marknadspriset till bästa erbjudandet Som driver pris högre och längre förbrukar erbjudanden. DOMs används inte i FX eller åtminstone bör inte användas, eftersom det inte finns några aggregerade volyldata för FX, men mekanismen för prisförändring är densamma på alla marknader. Limiteringsorder tillhandahåller Likviditet, medan marknadsorder är konsumtion Ng them. Stop orders är att köpa över det aktuella marknadspriset sälja under nuvarande marknadspris. Termen stopporder används eftersom ordern stoppas från att köras tills den träffar det bestämda priset. Det stoppas eftersom annars, om du skapar Ett bud till det pris där erbjudanden redan existerar eller ovan skulle det bli omsättningsbar ordning och skulle köras omedelbart. Största delen av tiden kommer en köpstopporder att genomföras när priset har slagit på marknadspriset och en försäljningsstopporder Kommer att utlösas när det s pris har träffat marknadsbudspriset. De kommer att konverteras till marknadsordningar och kommer att konsumera likviditet. Men det finns något unikt om stopporder. De kan också ge likviditet Låt oss säga att jag är stor näringsidkare som vill sälja en tillgång Snälla glömma ovanstående orderbok för det här exemplet Marknadspriset är för närvarande 44 46 Jag kan köpa till 46 och sälja till 44 Jag vill inte sälja till 44 eftersom likviditeten inte är tillräckligt bra för antalet kontrakt som jag inten D att sälja Jag är medveten om att det finns många köpstopp över priset på 50 från deltagare som redan är korta. Övriga deltagare är också medvetna om detta och priset kommer att lockas till de nivåerna jag kommer därför att ställa mina erbjudanden över 50 låt S 51 och 52 och dra fördel av stoppen Hur chansen är bra finns det inte många köpare på dessa nivåer, eftersom priset uppfattas som högt och likviditeten är lite tunn. Men det är tvungna köpare över 50 och de måste ta Min likviditet Mina shorts kommer att fyllas och priset kommer sannolikt att gå snabbt till min tjänst eftersom de flesta köperna kom från shorts som stoppades. Priset är inte attraktivt för köpare och kommer sannolikt att sjunka snabbt. Stoppjakt är en gemensam aktivitet på alla marknader, inte Bara valutamarknaden Detaljhandlare är medvetna om det här men mestadels på fel sätt talar jag inte om att din detaljhandeln ökar spridningen för att ta några fler stopp, men slutar jaga i större skala. Stora handlare behöver det för likviditet som ovan de Scribed och bankhandlare kommer också att använda det för att kontrollera deras bok bättre Men låt oss lämna det för senare. Jag hoppas att den här artikeln gav dig några bra insikter om de tre vanliga ordertyperna som används i handel och hur pris förändras. Som en sidotal engelska Är inte mitt första språk, så jag ber om ursäkt för eventuella fel som jag gör mitt bästa för att skriva förståeligt. Senast redigerad av Dali 02-24-2013 kl 03 32. Hej Ben, Tack för dina ansträngningar för att lära oss att jag hittar, sluta order Ger också likviditet lite förvirring Kan du tacka mig med ett exempel - om möjligt med en skärmdump image. if DOMs används inte i FX, kommer det vara svårt att förutse orderflödet i FX Regards, Vijai. To svara på din första fråga Stopp ger inte tekniskt likviditet men på ett indirekt sätt Låt oss igen ta ovanstående exempel Jag vill sälja en tillgång som för närvarande är på 44 46 Jag kan sälja till 44 och köpa på 46 Jag tycker inte att det här är en bra kurs Att sälja på, så jag kommer att utfärda en gränsorder jag vet att det finns slutar ovanför 50 och de kommer sannolikt att uppmärksammas av rovdjur som kommer att driva priset i riktning mot stopp. Jag utfärdar därför två en säljgränsorder på 51 och 52. Låt oss anta att känslan för tillgången är ganska blandad och det finns inte många tjurar. Med detta Det kommer sannolikt inte att vara några köpare på 51 och 52 och priset kommer inte ens nå dessa nivåer Men med köpet slutar över 50 har vi tvingat köpare De handlare bestämde att de vill komma ur sin korta position till dessa priser och deras efterfrågan Kommer att påskynda flytten och utlösa mina erbjudanden jag gav likviditet till dem men jag utnyttjade den svagare sidan av marknaden och kom till en bättre position utan de tvungna köparna skulle de troligtvis inte bli trigered alls. Jag kommer att täcka Ämne att sluta jaga senare, men jag hoppas att det gjorde det tydligare för dig. Att ta ställning till din andra fråga Du behöver inte DOM för att förutsäga orderflöde Även om du har DOM för futures, visar det dig endast order för uppe R och sänka fem prisnivåer och med de marknader som är så flytande och snabbväxande, kan du inte hämta någon användbar information från den. Jag använde DOM ovan för att visuellt förklara processen med prisförändring. Jag kommer att täcka ämnet att projicera Framtida flöde också vid en senare tidpunkt. ORDER FLOW TRADER. BUILD EN KONSEKVENSRÄKNING TILL SKILLEN FÖR TRADINGEXEX MED FÖRSÄLJNINGSDAG. Vad orsakar prisrörelser på finansmarknaderna Det är obalansen mellan säljare och köpare Ett av de sätt vi kan vinna På marknaden är att lokalisera de nivåer som upplever störst obalans och gör sig redo att handla när priset når den nivån. Detta är kärnkonceptet för handel med obalans mellan utbud och efterfrågan. Order Flow Trader är utformad för att hjälpa dig att identifiera den stora obalansen Mellan försäljnings - och beställningsorderna så att du kan hämta handlingsbara mönster långt innan vi kan se dem expandera på diagrammet Genom att följa en kraftfull steg-för-steg-process kommer du att lära dig att tillämpa regelbaserade strategier i N någon finansmarknad som hjälper dig att öka dina möjligheter att vinna affärer och generera konsekvent vinst. Om du inte gör pengar i Forex är det inte för att marknaden är emot dig. Du har bara inte perfektat din strategi. Gå tillbaka till diagrammen Benny Liang. DET PROGRAM ÄR FÖR DIG OM. Du har nått en punkt i ditt liv där du insåg att dina besparingar inte räcker för att stödja din pension, och du vill vidta åtgärder nu för att ändra din framtid. Du vill lära dig en lågkonjunktursäker och Nedskrivningsskyddad skicklighet som kan stödja dig med konsekvent inkomst. Du ser många människor runt dig som gör hälsosamma vinster genom Forex, och du vill veta hur. Du har försökt att handla Forex men blir förvirrad eller skrämmad av alla indikatorer på skärmen. Du Letar efter en enklare och mer framåtriktad metod som är lätt att lära och tillämpa. Du är bunden av arbetsförpliktelser och behöver en handelsstrategi som är mindre tidskrävande och behöver inte ständigt övervaka diagrammen. Du v E deltog i andra Forex-program eller läsa flera Forex-böcker men teknikerna har inte fungerat för dig eller ger dig de resultat du vill ha. Du har varit trading i åratal och din metod ger dig minskar avkastningen. Du är en aktieinvestor och vill ha Att veta hur andra instrument som Forex kan ge dig större avkastning över en kortare tidsram. Du är någon som behöver mycket tid att öva din Forex-handel innan du får förtroende för att skapa affärer Du söker en erfaren, tålmodig och resursfull Tränare för att vägleda dig längs vägen. VAR DU KOMMER ATT LÄRA ATT BESTÄLLA FLOW TRADER COACHING PROGRAMME. Utveckla den vinnande tanken hos topprankade Forex-handlare och lära sig sina strategier för hantering av pengar. Läs om hur de finansiella marknaderna verkligen fungerar efterfrågan utan Använda några indikatorer. Ta fram en regelbaserad strategi och vägleda dina handelsbeslut med 50 tidtestade regler. Mesta en enkel och effektiv handelsmetod som du kan öva och tillämpa Med lätthet omedelbart. Känn i förväg framtida prisvändpunkter och handla med självförtroende och hög precision. Lär dig att hantera ett högriskbelöningsförhållande så att du kan göra vinst även utan en hög vinnande ränta. Skydda ditt handelskapital och se till att du bor i Forex-verksamhet på lång sikt. Ta reda på när de stora orderhandlarna går in i marknaden och förstår deras spelplan så att du kan handla på samma sida som dem. Och mycket mer. Varje klass är begränsad till 40 studenter för att maximera coachningseffektivitet. ÖVRIGA DIN FÖRTROLIGHET I FOREX TRADING MED BESTÄLLNINGSFLOWER SUPPORT SYSTEM. Many Forex-program där ute låter studenterna fending för sig själva på marknaden efter några dagar av intensiv träning Med bara - Minsta övning och begränsat stöd från sina utbildare kraschar och stannar dessa eftersträvade Forex-handlare inom de första veckorna av den faktiska handeln och lovar aldrig att stiga foten på marknaden igen. Studenter på Order Flow Trader njuter av en helt annan upplevelse Ditt riktiga lärande börjar Efter 3-dagars handledning, när du börjar tillämpa dina nyinlärda tekniker på Forex-marknaden. Sason-Forex-coachen Benny Liang förstår att handlare behöver tid, övning och uppmuntran att bygga förtroende och stärka sin kompetens i Forex trading. - programmet stödjer han personligen alla sina elever så att du får mentorskap, resurser och stöd Du måste trivas i din handelsresa och se dina vinster bli sanna. BENNY LIANG. Professional Forex Coach Principal Trainer, Order Flow Trader. Meet Benny, en veteran Forex-näringsidkare med 13 års erfarenhet att bygga en inkomst genom Forex-marknaden med ett starkt fokus På Teknisk Analys har han utvecklat en enkel och effektiv uppsättning strategier som han litar på för alla sina handelsbeslut. Idag är Benny respekterad för att han är en erfaren Forex-tränare som erbjuder ett av de mest dedicerade stödprogrammen inom programmet efter branschen. Han har Gav sina handelsfärdigheter till över 400 elever i Singapore, Indonesien, Malaysia, Vietnam och Australien. En av hans bästa studenter, en företagare, till och med vinstgjorde 6 miljoner USD inom 2 år efter handel. HANDLÄGGANDE, HÅLLBARA RESULTAT. Det bästa sättet För att ta reda på om ett program är effektivt är det genom sina deltagare Här är varför ambitioner och befintliga handlare lika litar på Benny som sin föredragna Forex-tränare, jag uppnådde minst 20 räkenskaper MO NÅGOT GÖR KONSEKVENSERLIGA RESULTAT AV MINDRE ÄN 50 000. Jag uppskattar den solida grunden för kunskap som lärt sig från Benny Jag tackar honom och mina programkompisar för att alltid stå vid mig, stödja och hjälpa mig att lära mig mycket saker på vägen till att bli en Forex Näringsidkare 9 månader efter att jag började handla Forex på deltid medan jag klarade på min modeaffär har jag uppnått minst 20 avkastningar varje månad, vilket ger en konsekvent månadsvinst på minst 50 000. Nu känner jag mig riktigt trygg i min analys. Nguyen Thi Phuong Trang . BENNY TA UNDERSÖKAN SÄRSKILDA SÄRSKILDA REGLER FÖR ATT FINNA HANDEL MED HÖGRE SÄKERHETSBARHET. Benny lärde oss ett direkt sätt att handla Forex genom att observera ren prisåtgärd Eftersom jag var ny på Forex trading fann jag det enklare att hämta kompetensen utan att röra Skärm med olika indikatorer Benny lärde oss mycket specifika regler för att hitta affärer med högre sannolikhet för framgång Han lärde oss också vikten av god pengarhantering Övning är nyckeln till att bli en konsekvent lönsam näringsidkare Jag disciplin mig själv att studera noterna och tillämpa reglerna Undervisad av Benny ständigt att fiska efter mina affärer. Jag har gjort 673 pips på en vecka och haft 1500 vinster inom en månad. Bennys sänkbara attityd och villighet att dela utöver klassrummet var helt enkelt fantastiskt. Jag skulle maila eller skypa honom för att dela strategier även i mitten av natten hade jag fått 673 Pips på en vecka, handel med Benny s metoder och lyckades slå 1500 i vinst inom en månad. Som sådan är det säkert att säga, Benny var min frälsare. Du tog tillbaka det förtroende som jag hade förlorat med mina tidigare affärer, jag är självsäker Att din professionalism, intelligens och villighet att dela kommer att bli stora tillgångar till någon. Mustafa Nabeel Tzn 07 mars 2013. Vad jag tyckte mest imponerande om Benny s teknik är att det inte är programvara eller indikatorberoende Vi behöver inte lita på någon Medlemskap eller betala för prenumeration på någon mjukvara, vilket är fallet med nybörjaren Supply Demand ger mig extra insikter i det korrekta handelsbegreppet jag nu fokuserar på och njut av att tillämpa det väldigt mycket. Daniel A Bung Jakarta, 08 mars 2013. DET FÖLJANDE STÖDET ATT BENNY GAVE ÄR NÅGOT SÄKERHET OCH RÄRLIGT SEEN. Benny s-programmet var lätt att följa, som han förklarade med tydliga exempel. Han var extremt tålmodig och uppmanade oss alltid att utmana vår förståelse för vad han lärde, göra handledning Interaktiv Benny är den verkliga affären en veteranhandelare och en passionerad lärare som vill att hans elever ska lyckas. Uppföljningsstödet som han gav frivilligt till sina elever är något mycket respektabelt och sällan sett. Jag rekommenderar starkt alla som vill lära sig Forex trading för att gå med i Benny S program. BENNY S WEEKLY WEBINARS OCH SUPPORT GROUP HJÄLPADE MIG MYCKET FÖR ATT FÖRBÄTTRA MIN KUNSKAPER. Jag hade deltagit i några andra Forex-program, men Benny s var bäst. Först och främst är hans metod enkel men effektiv. Genom programmet fick jag mycket Av användbar kunskap om Forex marknaden och förstått djupt hur marknaden fungerar. Hans efterprogram stöd är verkligen underbart något jag inte har upplevt med några andra program. Hans veckovisa webinars och supportgrupp hjälpte mig mycket i att förbättra mina färdigheter jag uppskattar verkligen Benny s Stöd Han är den mest entusiastiska läraren jag någonsin har träffat och har lärt oss från hans hjärta. Nguyen Thanh Dung. Price Action, Order Flow and Transitions. Copyright 2007 - 2017 2ndSkiesForex Alla rättigheter förbehållna Användarvillkor Sekretesspolicy. NO FINANSIERINGSVÅRD - The Information om och eventuell korrespondens från eller entreprenörer och eller anställda på webbplatsen tillhandahålls endast för utbildning och informationsändamål, utan någon uttrycklig eller underförstådd garanti för någon Typ, inklusive garantier för noggrannhet, fullständighet eller lämplighet för ett visst syfte. Informationen som finns i eller tillhandahålls från eller via denna webbplats är inte avsedd att vara och utgör inte finansiell rådgivning, investeringsrådgivning, handelsrådgivning eller annat råd. Informationen På denna webbplats och som tillhandahålls från eller via denna webbplats är generell i naturen och är inte specifikt för dig användaren eller någon annan DU SKALL INTE GÖR NÅGOT BESLUT, FINANSIELLA, INVESTERINGAR, HANDEL ELLER ANDRA, BASERAD PÅ NÅGON DEN INFORMATION SOM SKALL FINNAS PÅ DENNA WEBBPLATS UTAN FÖRETAGET OAVHÄNGIGT FÖRSIKTIGHET OCH KONSULTATION MED EN PROFESSIONELL MÄRKARE ELLER KOMPETENT FINANSIELL ADVISOR Du förstår att du använder all information som finns tillgänglig på eller via denna sida AT DIN EGNA RISK. RISKOPPGIFTER - Handel med utländsk valuta, aktier, terminer, råvaror , Index futures eller andra värdepapper har potentiella belöningar, och det har också potentiella risker. Handel kanske inte är lämplig för alla Användare av denna webbplats Alla som vill investera ska söka egen självständig ekonomisk eller professionell rådgivning.

No comments:

Post a Comment