Sunday 24 December 2017

Framgångsrika forex handlare in the världen


Paul Rotter - aka Eurex Flipper. P aul är förmodligen den enskilt största och mest framgångsrika enskilda futureshandlaren på planeten Jorden, som driver handel på Eurex-utbytet, främst i Bunden, men även i Bobl och Schatz-ränteterminerna handlar han mellan 200 -300.000 runda varv dagligen med hjälp av XTrader-plattformen och clearing genom GNI Touch. Varje trader kan sträva efter att imitera Pauls framgång eftersom han är bevis på att det är möjligt för en liten näringsidkare att bygga på sin framgång och växa till den största aktiva spekulanten Around. Interview introduktion översatt från tyska språkintervju med Traders Magazine. Paul Rotter har gjort det - han tillhör de bästa handlarna i världen och räknas som en riktig stor spelare han brukar göra 150 000 rt d, ibland upp till 250 000 mestadels i BUND BOBL SCHATZ futures i berömhallen av celeb EUREX-spelare han är toppen hak ände lämnar tom Tom Baldwin-obligationer eller Lewis Borsellino SP bakom han var tvungen att arbeta hårt för att göra det han blåste upp i början Ng av sin karriär, som var smärtsamt men också pedagogiskt - han lärde sig sin lektion och med mycket forskning, som sökte förbättring hela tiden blev han mannen q var det någon nyckelfeende som tog dig in i spelet, nej, ingen nyckelhändelse som att köpa min första aktiekurs deltog i någon handelskonkurrens medan du var på school. q hur gick du till professionell handel en när jag var lärling i en tysk bank jag var tvungen att arbeta på DTB nu EUREX exekutionskort i flera veckor lockade detta mig en mycket under den tiden jag spelade spel på mitt privata konto, förlorade ganska mycket allt när det var djupt i rött, jag var tvungen att lämna banken men kort efter fick jag börja handel med en japansk bank som jag var Mycket lycklig här, eftersom jag fick få kunskap genom att lära mig genom att göra. Q gav banken dig någon mentor, inte jag hade ingen i början Jag bytte idéer med huvudhandlaren Ajiasaka, som var ständigt lönsam han Ibland till och med säkrade ställningarna i hej s chef, när han trodde att hans chef var fel hade jag många samtal om marknadspsykologi, vilket visade sig vara till stor hjälp, särskilt efter dåligt förlorande dagar. q Hur var din handel sedan då har du varit lönsam från början? Gjorde 100-150 runda varv en dag efter en kort tid hade jag ingen förlorande månad med de första 3 åren av min handel senare med större positioner storlekar jag tog tillfälliga träffar, särskilt efter att Eurex tillåtit terminaler i USA och stora spelare som Harris Brumfield Chicago gick in i fältet. Q det sägs att varje näringsidkare måste helt spränga sitt konto åtminstone en gång innan han kan bli framgångsrik vad lärde du dig av det som jag tidigare sa, min privata konto såg några dåliga tider under min lärling i banken, även om jag måste erkänna, att då då hade jag absolut ingen aning om att det fanns något som riskhantering senare hittade jag 7-siffriga förluster som störde på dagen jag hade en blackout och efter losin g 2,5 miljoner jag tänkte seriöst på att stoppa jag fortfarande hade tillräckligt med kapital kvar att leva utan att behöva oroa mig för ekonomiska problem och jag vill bara inte ta de psykologiska träffarna längre efter att ha tagit 4 veckor, återfick jag min motivation och återvände i ringen kunde jag kompensera förlusten på en relativt kort tid så att jag kom ut starkare än tidigare. q har detta förändrat synpunkterna på marknaden på ett sätt som med erfarenheten av större förlorande dagar i kombination med goda faser strax efteråt, jag är inte så förnuftig för att förlora dagar längre. Jag vet att jag kan göra det tillbaka, vilket har lett till att man lättare kan stänga av skärmarna på en dag med små små förluster istället för att tvinga vägen tillbaka in i Positivt territorium. Q Vad är dina styrkor som en världsklasshandlare och var är skillnaderna mellan dig och andra handlare? Det är förmågan att bli mer aggressiv i vinnande faser, ta större risker och skala tillbaka i tappande tider, detta är aga Inst mänsklig natur Det bästa är att ha någon omkring vem som är neutral för handel, som stänger av terminalerna när en viss förlustnivå har uppnåtts för dagen. Q du är känd som en orderbok-scalper, kan du tacka för dig Till våra läsare vad du gör och vad dina strategier ser ut som vilken taktik det är någon form av marknadsföring där du placerar köp och säljer order samtidigt och gör mycket korta handelsbeslut med vissa händelser i orderboksnivå2 Till exempel har jag vanligtvis massor av order på olika marknader samtidigt, ganska nära det senaste handlade priset, de resulterande affärer är vanligtvis ett nollsumspel, men jag får en ganska bra känsla för vad som händer och då kan i slutändan fatta beslut för en större trade. q hur länge är du vanligtvis i position a eftersom jag spelar trenden mycket sällan och faktiskt hårbotten på marknaden, får jag ständigt fyller på olika marknader på båda sidor, vilket kan leda till ständigt förändrad position s i timmar ibland ändrar jag min åsikt flera gånger inom ett par minuter, vilket inte är ganska svårt för mig, eftersom jag bara letar efter de följande 3-5 ticks. q under din professionella karriär har du alltid varit en scalper eller Försökte du även andra strategiska momentum svänga, ja, jag har alltid varit en scalper men jag anpassar mina strategier till olika marknadssituationer hela tiden på flyktiga dagar. Jag har naturligtvis mindre order på marknaden och gör fler enskilda handlar, även om jag brukar hålla dem bara några sekunder. q dina strategier fungerar bara på elektroniska utbyten ja, bc du kan inte hantera så mycket order i en grop, letar efter motparter och så vidare, datautbyten ger ett snabbt orderflöde och är inte lika Lätt att manipulera. Q som en scalper, försöker du att springa slutar en brunn, ja, men på grund av ökad likviditet de senaste åren, sker de snabba spikarna som orsakas av stopp inte så ofta längre bortsett från det, Som slutar ofta är nej T där du antar att de ska vara, för de andra marknadsaktörerna är inte dumma heller eller lärde sig sin lektion tidigare. q vilken roll spelar riskhantering i din handel och fastställer dagliga mål för min pl, medan det viktigaste är att stoppgränsen, den maximala förlusten jag tar innan jag stänger av skärmarna mina största positioner är 5-siffriga antal kontrakt Jag använder inte några specifika regler för pengestyrning q Vad gör du när en position går emot dig använder du stopp - lösa beställer att jag strikt stänger min position när de börjar gå mot mig med större positioner, det här är inte så lätt, eftersom jag flyttar marknaden mot mig, vilket kan få andra handlare att komma i samma situation som jag, vilket skulle kunna accelerera flytta dock mest av tiden jag kan göra några av förlusterna upp, jag vet vad som orsakade det rörelsen och därför ta motsatt position q varför har du inga problem med att stänga ut positionen och till och med ta motsatt dir ection shouldn ta trader håller sig till hans åsikt a nej, definitivt inte en analytiker eller någon slags guru måste hålla fast vid det, men som en näringsidkare borde du inte ha någon åsikt ju ju mer åsikt du har desto svårare blir det att komma ur en förlora position. q vilken roll spelar marknadspsykologi a jag ständigt försöker läsa marknadens psykologi och baserar mina beslut på det. q hur hanterar du distraherande tankar och känslor a när det blir riktigt dåligt - ta en kall dusch eller hoppa in en kall pool. q Hur förbereder du dig för handelsdagen följer du några rutiner eller tar du det som det kommer före öppet Jag kontrollerar alla ekonomiska rapporter som håller på att släppas, tal från centralbanker - helt enkelt allt som kan flytta marknaden då försöker jag definiera viktiga nivåer på de marknader jag handlar med, gör jag det genom min egen analys och genom att läsa analytikerkommentarer som är hur jag får en bild av marknaden och dess viktiga nivåer jag är inte intresserad av åsikter Av annan marknad t deltagare eftersom detta skulle påverka min egen opinion. q någon form av mental förberedelse ett inget specifikt faktiskt jag är motiverad hela tiden jag ser handel mer som en sportlig utmaning och försöka radera tanken på pengarna. q hur många timmar gör du spendera framför dina skärmar en vanligtvis 5 timmar, det är när jag handlar aktivt i händelse av speciella händelser kan jag vara upp till 11 timmar. q är det inte svårt att spendera så mycket tid framför din dator s hur bor du koncentrerad under en så lång tid a det är vad mina japanska kollegor frågade sig så bra, jag tar det som ett slags spel där jag glömmer tiden därför är de verkliga problemen mer fysiska ögon än psykologiska. Vad gör du för att lugna dig slappna av ai gör massor av sport och ta massor av vacations. q vilken utrustning använder du en MD-handlare från TT, Reuters, Bloomberg, CQG och en USD-squawkbox. q varför en USD-squawk-boxa använder den eftersom det hade några effekter På räntorna under de senaste månaderna förändras dessa effekter, r ight nu påverkar det oljepriset och DAX. q Vilka tidsramar använder du på diagrammen? Vanligtvis 5-30 min-diagram för trendlinjer och indikatorer Jag föredrar pf-diagram, eftersom de ger mig en tydligare bild på mönster tredubbla toppar för indikatorer jag som CCI eftersom det också visar volatiliteten på marknaderna. q tror du det är möjligt för en enda spelare att manipulera marknaden ett nej, enligt min åsikt kan en enda spelare inte påverka marknaden dygnet runt finns det alltid flera stora spelare på marknaden tar BUND till exempel - det finns en miljon kontrakt handlade en dag när en trend börjar ut ur det blå med bara små dragbackar, jag kunde handla emot det, men utan effekt kunde jag inte stoppa marknaden från att gå upp, för att det skulle behövas mer pengar för att jag skulle kunna skilja sig ifrån, så kallade Analytics-datoriserade scalpers har gjort det svårare för mig senast så långt jag vet att de analyserar beteendet i orderboken och skapar en helt automatiserad sy stam eftersom de agerar på flera marknader samtidigt tror jag att dessa datorfreak kommer från den fullständigt automatiserade arbitrage - och spread-trading. q vad har man att göra om han vill bli en scalper a han måste titta på orderboken Under mycket lång tid. När du frågade om läsarna berättar Rotter att allt kan hända hela tiden, så du har bättre toalett nära din handelsdisk. Dessa är de mest berömda Forex Traders någonsin. De flesta valutahandlare undviker rampljus, tyst bygga vinster, men ett fåtal har stigit till internationell stjärna. Dessa kända spelare har brutit mögel, skickat otroliga resultat över långa karriärer. De är inflytande som har haft en djupgående inverkan på industrin. Dessa individer erbjuder en vägledande ljus till valutahandlare i början av sin karriär, liksom resesökare som vill förbättra sina resultat på bottenlinjen Läs mer om ämnet, här Fem största hindren mot förstahandshandeln De här handlarna har leds av examp le, genom att ta noggrant beräknade risker Några är överraskande ödmjuka medan andra misslyckas med framgång, men alla dessa framgångsrika näringsidkar delar en oförklarlig känsla av självförtroende som styr deras ekonomiska prestanda. George Soros. George Soros föddes 1930 Soros började sin ekonomiska karriär vid Singer and Friedlander i London 1954 efter att ha flyttat till nazistiskt Ungern under andra världskriget. Han arbetade vid en serie finansiella företag tills han inrättade Soros Fund Management 1970. Företaget har pågått för att generera mer än 40 miljarder i vinster i de senaste fem decennierna. Han växte till internationell berömmelse 1992 när den näringsidkare som bröt banken av England som nettovinst på 1 miljard efter kortförsäljning 10 miljarder i brittiska pund sterling GBP den 16 september 1992, som en följd av denna handel Konungariket drog valutan från den europeiska valutakursmekanismen efter att inte ha behållit det obligatoriska handelsbandet. Denna händelse är nu orättvist kallad Black Wedn esday Denna otroliga handel var en höjdpunkt i sin karriär och solidifierade titeln till en av de bästa handlarna hela tiden. Soros är för närvarande en av de trettio rikaste individerna i världen. Stanley Druckenmiller. Sally Druckenmiller växte upp i en medelklass förorts Philadelphia familj Han började sin ekonomiska karriär 1977 som en ledarstuderare vid en bank i Pittsburgh. Han steg snabbt till framgång och bildade sitt företag, Duquesne Capital Management, fyra år senare lyckades Druckenmiller framgångsrikt hantera pengar till George Soros i flera år. I sin roll som ledare Portföljförvaltare för Quantum Funden mellan 1988 och 2000 hans karriär blomstrade. Druckenmiller arbetade också med Soros på den ökända Bank of England-handeln, som lanserade sin uppkomst till stjärnvärlden. Hans berömmelse intensifierades när han presenterades i den bästsäljande boken The New Market Wizards Publicerad 1994 Efter att ha överlevt 2008 års ekonomiska kollaps stängde han 2010 sin hedgefonds med att han var nedslagen av konstanten Behöver upprätthålla sin framgångsrika track record. Andrew Krieger. Andrew Krieger gick till Bankers Trust i 1986 efter att ha lämnat en position hos Solomon Brothers. Han förvärvade ett omedelbart rykte som en framgångsrik näringsidkare och företaget belönade honom genom att öka sin kapitalgräns till 700 miljoner, Betydligt mer än standard 50 miljoner gräns Denna bankrulle ställde honom i ett perfekt läge för att dra nytta av den 19 oktober 1987 kraschen Black Monday Se också hur Forex Spekulanter vinst från Berömda Valuta Meltdowns. Krieger fokuserade på New Zealand Dollars NZD, som han trodde var sårbar för kortförsäljning som en del av en global panik i finansiella tillgångar. Han tillämpade den extraordinära hävstångseffekten på 400 1 till sin redan höga handelsgräns, och förvärvade en kort position som var större än Nya Zeelands penningtillgång. netted 300 miljoner i vinst för sin arbetsgivare Följande år lämnade han företaget med 3 miljoner i fickan från handeln. Billa Lipschutz. Bill L ipschutz började handla medan han deltog i Cornell University i slutet av 1970-talet Under den tiden blev han 12 000 till 250 000 men han förlorade hela insatsen efter ett fattigt handelsbeslut. Denna förlust lärde honom en svår lektion om riskhantering som han bar under hela sin karriär 1982 Började han arbeta för Solomon Brothers medan han förföljer sin MBA-grad. Lipschutz migrerade till Salomons nybildade valutafördelning samtidigt som valutamarknaden exploderade i popularitet. Han var en omedelbar framgång och tjänar 300 miljoner per år för företaget 1985 blev han den huvudsakliga näringsidkaren för företagets massiva valutakonto 1984 och innehar den positionen till sin avgång 1990. Han har haft ställning som direktör för portföljförvaltning vid Hathersage Capital Management sedan 1995.Bruce Kovner. Bruce Kovner, född i 1945 i Brooklyn, New York, gjorde inte sin första handel fram till 1977 när han var 32 år gammal. Han lånade emot sitt personliga kreditkort vid det Tid att köpa kontrakt för sojaböna-futures och tjänade 20 000 vinster. Han gick sedan till Commodities Corporation som en näringsidkare och bokade miljoner i vinst och fick ett solidt rykte. Han grundade Caxton Alternative Management 1982 och omvandlade den till en av världens mest framgångsrika häck medel med mer än 14 miljarder i tillgångar Fondens vinst - och förvaltningsavgifter splittrade mellan råvaru - och valutapositioner, gjorde den reclusive Kovner en av de största aktörerna i forexvärlden tills han gick i pension i 2011. Bottom Line. The fem mest kända Forexhandlare dela liknande egenskaper som självförtroende och en otrolig riskfyllning. En undersökning som gjorts av Förenta staternas presidium för arbetsstatistik för att hjälpa till att mäta lediga platser. Det samlar in data från arbetsgivare. Det högsta beloppet av pengar som USA kan låna Skuldloft skapades enligt Second Liberty Bond Act. Räntan vid vilken ett förvaringsinstitut lånar medel som upprätthålls hos Federen Al Reservera till ett annat förvaringsinstitut.1 En statistisk mått på spridning av avkastning för ett visst värdepapper eller marknadsindex. Volatilitet kan antingen mätas. En akt som amerikanska kongressen antog 1933 som banklagen, som förbjöd handelsbanker att delta i Investment. Nonfarm lön hänvisar till något jobb utanför gårdar, privata hushåll och nonprofit sektorn US Bureau of Labor. Top 4 saker framgångsrika Forex Traders Do. Trading på finansmarknaderna är omgiven av en viss mängd mystik, eftersom det inte finns något Enkel formel för handel framgångsrikt Tänk på att marknaderna är som havet och näringsidkaren som surfer Surfing kräver talang, balans, tålamod, lämplig utrustning och medveten om din omgivning Vill du gå in i vatten som hade farliga rip tidvatten eller var haj infekterad Förhoppningsvis inte. Attityden till handel på marknaderna skiljer sig inte från den inställning som krävs för att surfa. Genom att blanda bra analys med effektiva impl ementation kommer din framgångsgrad att förbättras dramatiskt och som många färdigheter kommer bra handel från en kombination av talang och hårt arbete. Här är de fyra benen på pallarna som du kan bygga in i en strategi för att tjäna dig bra på alla marknader. Förut du börjar handla, känna igen värdet på rätt förberedelse Det första steget är att anpassa dina personliga mål och temperament med de instrument och marknader som du bekvämt kan relatera till. Om du exempelvis vet något om detaljhandeln, se till att handla detaljhandelslager snarare än olje futures om vilka du kanske inte vet någonting Börja med att bedöma följande tre komponenter. Tidsramen anger vilken typ av handel som är lämplig för ditt temperament. Handel av ett fem minuters diagram tyder på att du är bekvämare att vara i position utan Exponering för över natten risk Å andra sidan visar val av veckovisa diagram en komfort med över natten risk och en villighet att se några dagar går i strid med din position på. Dessutom bestämmer du om du har tid och vilja att sitta framför en skärm hela dagen eller om du föredrar att göra din forskning tyst under helgen och sedan göra ett handelsbeslut för den kommande veckan baserat på din analys. Kom ihåg att möjligheten att göra betydande pengar på marknaderna kräver tid Kortvarig scalping per definition betyder små vinster eller förluster I det här fallet måste du handla oftare. När du väljer en tidsram, hitta en konsekvent metodik. Till exempel, Vissa handlare gillar att köpa stöd och sälja motstånd Andra föredrar att köpa eller sälja breakouts Men andra gillar att handla med indikatorer som MACD och crossovers. När du väljer ett system eller en metod, testa det för att se om det fungerar konsekvent och ger dig Med en kant Om ditt system är tillförlitligt mer än 50 av tiden kommer du att ha en kant även om den är liten. Om du backtestar systemet och upptäcker att du hade handlat varje gång du fick en signal och D dina vinster var mer än dina förluster, chansen är mycket bra att du har en vinnande strategi Testa några strategier och när du hittar en som ger ett konsekvent positivt resultat, håll dig med och testa den med en mängd olika instrument och olika tidsramar . Du kommer att upptäcka att vissa instrument handlar mycket mer ordentligt än andra. Oregelbundna handelsinstrument gör det svårt att producera ett vinnande system Därför är det nödvändigt att testa ditt system på flera instrument för att bestämma att din systemets personlighet matchar instrumentet som handlas. Om du till exempel handlade USD-JPY-valutaparet på forexmarknaden kanske du upptäcker att Fibonacci-stöd och motståndsnivåer är mer tillförlitliga i detta instrument än i vissa andra. Du bör också testa flera tidsramar för att hitta de som matchar ditt handelssystem Bästa. Åtgång i handel innebär att du utvecklar din tankegång för att återspegla följande fyra attribut. När du vet vad du kan förvänta dig från ditt system har det tålamod att vänta på priset för att nå de nivåer som ditt system anger för antingen ingångs - eller utgångspunkten Om ditt system anger en post på en viss nivå men marknaden når aldrig den, fortsätter du vidare till nästa möjlighet Det kommer alltid att finnas en annan handel Med andra ord, chocka inte bussen när den har lämnat terminalen vänta på nästa buss. Disciplin är förmågan att vara tålamod - att sitta på händerna tills ditt system utlöser en åtgärdspunkt Ibland, prisåtgärden won t nå din förväntade prispunkt Vid den här tiden måste du ha disciplinen att tro på ditt system och inte att gissa det. Disciplin är också möjligheten att dra avtryckaren när ditt system indikerar att göra det här. Det är speciellt Sant för stoppförluster. Objektivitet eller känslomässig avhängning beror också på pålitligheten i ditt system eller metodik. Om du har ett system som ger ingångs - och utgångsnivåer som du vet har en hög tillförlitningsfaktor, så gör du inte Eed att bli känslomässig eller låta dig påverkas av opinionen från pundits som tittar på sina nivåer och inte ditt. Ditt system borde vara tillförlitligt nog, så att du kan vara säker på att fungera på dess signaler. Även om marknaden ibland kan göra mycket större rörelse än vad du förväntar dig att vara realistisk innebär att du inte kan förvänta dig att investera 250 i ditt handelskonto och förväntar dig att göra 1.000 varje handel. Även om varken en kort eller längre tidsram är nödvändigtvis säkrare än den andra, är den korta tiden Ram kan innebära mindre risker om näringsidkaren övar disciplin i att plocka affärer. Det är fråga om risk mot belöning. Steg nr 3 - Diskriminering. Olika instrument handlar annorlunda beroende på vem de stora aktörerna är och varför de handlar det specifika instrumentet Hedgefond är motiverade Annorlunda än fonder Stora banker som handlar spotmarknaden i specifika valutor har vanligen ett annat mål än valuta tr Aders köpa eller sälja terminsavtal Om du kan bestämma vad som motiverar de stora spelarna så kan du ofta piggybacka dem och tjäna i enlighet med detta. Klicka på några valutor, lager eller varor och kartlägg dem alla i en rad tidsramar. Applicera sedan din specifika metod för alla av dem och se vilken tidsram och vilket instrument som är mest mottagligt för ditt system Så här upptäcker du en personlighetsmatch för ditt system Upprepa denna övning regelbundet för att anpassa dig till förändrade marknadsförhållanden. Steg nr 4 - Management Implementation. Since finns det inget sådant sak som bara lönsamma affärer, inget system kommer att utlösa en 100 säker sak Även ett lönsamt system, säg med en 65 vinst till förlustförhållande har fortfarande 35 förlorade affärer. Därför är lönsamheten i förvaltning och verkställande av handeln. Slutet, framgångsrik handel handlar om riskkontroll Ta förluster snabbt och ofta, om det behövs Försök att få din handel i rätt riktning direkt ut ur porten Om den ryggar av , klipp ut och försök igen Ofta är det på andra eller tredje försöket att din handel kommer att röra sig omedelbart i rätt riktning. Denna övning kräver tålamod och disciplin, men när du får riktningen rätt kan du spåra dina stopp och brukar vara lönsamma i bästa fall eller bryta i värsta fall. Det finns så många nyanserade handelsmetoder som det finns handlare Det finns ingen rätt eller fel sätt att handla Det finns bara en vinstmässig handel eller en förlusthandel Warren Buffet säger att det finns två Regler i handel Regel 1 Förlora aldrig pengar Regel 2 Kom ihåg regel 1 Håll en anteckning på din dator som påminner dig om att ta små förluster ofta och snabbt - vänta inte på de stora förlusterna. En undersökning som gjordes av Förenta staternas presidium för arbetsstatistik att hjälpa till att mäta lediga platser Det samlar in uppgifter från arbetsgivare. Det maximala beloppet som USA kan låna Skuldloftet skapades enligt Second Liberty Bond Act. Den ränta vid vilken ett förvaltningsinstitut lånar ut medel D vid Federal Reserve till ett annat förvaringsinstitut.1 En statistisk mätning av avkastningen av avkastningen för ett visst värdepapper eller marknadsindex Volatilitet kan antingen mätas. En akt var den amerikanska kongressen antagen 1933 som banklagen som förbjöd handelsbanker från Deltar i investeringen. Nonfarm lön hänvisar till något jobb utanför gårdar, privata hushåll och nonprofit sektorn US Bureau of Labor.

No comments:

Post a Comment